lauantai 9. tammikuuta 2016

MITEN MUN JOULU MENI?


Miten mun joulu meni? Todella hyvin. Pakko myöntää että olin oikeastaan itekkin aika yllättynyt miten hyvin se meni. Ennen vaihtoon lähtöä kuulin sanottavan että joulu on sitä vaihtareiden vaikeinta aikaa, mutta mulla ei ollut edes jouluaattona koti-ikävä. Kyllähän mä olisin mielelläni viettänyt Suomessa kotona sen päivän, ja mun on myönnettävä että tykkään paljon enemmän suomalaisten tavasta viettää joulua, mutta mielessä oli kuitenkin se, että pääsen ensi jouluna taas jouluperinteiden pariin. Tää on vaan yksi vuosi muiden joukossa, ja onhan se välillä kiva poiketa niistä perinteistä ja kokea vähän erilainen joulu!

Jenkithän siis viettää varsinaista joulua vasta joulupäivänä, tosin kuin meille suomalaisille jouluaatto on se joulun kohokohta.  Hostmomin siskolla on kuitenkin sinä päivänä syntymäpäivä, joten perinteen mukaan hostperhe järjesti juhlat ja paikalle saapui taas paljon perhetuttuja, joista suurimman osan olin tavannut jo thanksgivininä. Oikeastaan musta tuntui että eläisin saman päivän uudestaan, koska paikalla oli samat ihmiset ja samanlainen tunnelma. Ruoka poikkesi perinteisestä jouluruoasta, syötiin nimittäin meksikolaista! Illalla mentiin ajoissa nukkumaan koska seuraavana aamuna oli aikainen herätys. Hostmomin siskon perhe jäi siis yöksi tänne ja heillä on pieniä lapsia, joten paketteja sai olla joulupäivänä avaamassa jo seitsemän aikoihin. Kun mä pääsin joulupäivänä sängystä ylös alakertaan, mulle tungettiin samantien joulusukka käteen täynnä vaikka mitä! Lapset täällä ei siis saa joka aamu jouluaattoon asti jotakin pientä joulusukkaan, vaan joulupukki täyttää sukan vasta viimeisenä yönä ja se on kyllä tavaraa täynnä 24 päivän edestä. Mä sain kivoja lahjoja ja joulu meni muutenkin kaiken kaikkiaan onnistuneesti niinkuin koko joululoma, paljon tekemistä riitti jokaselle päivälle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti