lauantai 12. joulukuuta 2015

PÄIVÄREISSU SANDPOINTIIN



Pari viikkoa sitten tehtiin lyhyt päiväreissu noin puolentoista tunnin matkan päässä olevaan Sandpoint-nimiseen kahdeksantuhannen asukkaan pikkukaupunkiin. Mä ihastuin tohon paikkaan, se oli just sellainen jenkkileffojen tyylinen pikkukylä! Sieltä löytyi jopa elokuvateatteri, jonka voitte bongata toisesta kuvasta. Hetken kiertelyn jälkeen suunnattiin lounaalle ihan älyttömän söpöön kahvilaan joka näytti olevan paikallisten suosiossa. Musta tuntui että olisin hypännyt keskelle vanhanaikaista jenkkileffaa ja mut tuntien joka ikuinen asia pitää ikuistaa kuvalla joten kuvia tuli otettua kahvilan ruuasta vessaan asti, heh..

Käytiin samalla reissulla katsomassa läheistä laskettelukeskusta, Schweitzeriä. Mä olen suuntaamassa tonne ensivuoden alussa, liityin nimittäin koulun ski & snowboard clubiin ja tullaan tekemään yksi reissu kyseiseen laskettelukeskukseen. Vielä en oo päässyt lautailemaan, mutta tänne olisi tarkoitus sataa paljon lunta ensiviikolla, joten enköhän mä pian pääse. Suurin osa mun kavereista lautailee, joten seurasta ei ainakaan tule olemaan pulaa. Mä muuten jaksan vieläkin ihailla näitä Idahon vuorimaisemia, en oo edes melkein neljän kuukauden jälkeen niihin tottunut! Oispa Turussakin tollasia laskettelukeskuksia ja vuoria parin tunnin matkan päässä...

Lopuksi käytiin vielä Sandpointin puistossa katsomassa sinne pystytettyä vapaudenpatsasta. Oli aika söpö pieni versio siitä! Koska lähettiin aikasin aamulla liikkeelle ehdittiin kotiin jo neljän maissa. Mun käsitys automatkojen pituudesta on muuten ihan muuttunut täällä. Amerikkalaiset tunnetusti ajaa kaikkialle ja välimatkat on pitkiä. Parin tunnin ajomatka tuntui ennen tosi pitkältä ja tylsältä, mutta nykyään sanoisin kahden tunnin olevan aika lyhyt matka!

2 kommenttia:

  1. Onnea syntymäpäiväsi johdosta!!!
    Se on just kuten kirjoitit, täällä parin tunnin välimatkat autolla ei tunnu miltään, mutta Suomessa jo 20 min automatka tuntuu pitkältä.
    Vietä mukava synttäripäivä ja terkut Floridasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just niin! Kiitos paljon Tiiti ja terveisiä täältä myös sinne Floridaan! <3

      Poista