tiistai 24. marraskuuta 2015

KOLMAS KUUKAUSI



Tekemässä joka viikkoiseen tapaan "signs" kun futiskausi oli vielä käynnissä / Viimeinen jenkkifutis -peli oli huikea! Meidän troijansit voitti ja fiilis oli katossa. Seuraavaksi alkaa korispeleissä kiertely joissa tunnelma on paikallisten mukaan vielä parempi. Can't wait! / Ensimmäinen babyshower. Täällä odottavalle äidille järkätään juhlat ennen vauvan syntymää ja paikalle saapuu siis vain naisia ja lapsia. Mun mielestä tosi kiva idea ja olis kiva jos Suomessakin tehtäisiin näin / Jenkeillä menee tunnetusti juhlapäivät aina vähän överiksi ja vihdoin se on tullut ominkin silmin nähtyä 

 Lokakuun lopussa oltiin Scarywood -huvipusitossa meidän koulun International Clubin kanssa. Inernational club on siis meille vaihtareille perustettu ryhmä ja tehdään kerran kuukaudessa aina jotakin yhdessä ja kuka tahansa koululainen voi liittyä mukaan jos kiinnostaa.  Tuo huvipuisto on kesällä ihan normaali mutta halloweenin aikaan se muutetaan pelottavaksi. Ovet aukeaa vasta pimeän aikaan ja näyttelijöitä kävelee ympäriinsä ihmisiä pelottelemassa. Oli tosi kiva kokemus ja pääsi taas tutustumaan pariin uuteen koululaiseen.

Maria on ehdottomasti mun parhaimmista kavereista täällä. Jenkeistä on ollut yllättävän vaikea saada parempia kavereita mutta vaihtareihin on ollut sitäkin helpompi tutustua. Halloweenina menin Marian hostperheen kanssa trick or treat -kierrokselle ja karkkia tuli kyllä ihan kiitettävästi. Loppuilta hengailtiin Marialla syöden meidän saaliita ja katsoen Scream -leffaa. Vähän erilainen halloween aikaisempiin vuosiin verrattuna mutta mulla oli kuitenkin tosi kivaa! 

Saatiin vielä lokakuun lopullakin nauttia niin lämpimistä ilmoista, että voitiin ajaa kavereiden kanssa kattoikkuna auki. Suomessahan tällänen ei tulis kuuloonkaan / Täällä on Old European niminen ravintola missä tarjoillaan kaikkia eurooppalaisia ruokia. Suosittelin kavereita kokeilemaan Swedish Crepes (eli lättyjä) ja nyt ollaan parikin kertaa suunnattu sinne uusiksi. He totesivat lättyjen olevan jopa amerikkalaisia pannukakkuja parempia / Oltiin kokeilemassa perhokalastusta lifetimesports ryhmän kanssa. Oli paljon vaikeampaa miltä näytti mutta kokemus tuokin / Selfie

Mä pääsin ampumaan ekaa kertaa ihan oikealla pyssyllä! / Naurettiin kavereiden kanssa kun mun ampuessa 5/10 ammuksista osui paperiin ja nekin ihan ympäri paperia ja kaverit olivat saaneet kaikki ammukset keskelle paperia.. heh ei ihan mun juttu / Oon käynyt täällä keilaamassa enemmän mitä oon ikinä mun lyhyen suomielämän aikana käynyt / Nautin mun ensimmäisen Starbucks juoman vasta melkein kolmen kuukauden jälkeen. Monet varmaan luulee että Starbucks on kovassa suosiossa jenkkien keskuudessa mutta ei, täällä missä mä asun suurin osa nuorista ei kyllä hirveesti kahviloissa istuskele vaan coffeestandit on se juttu. Kahviloissa käyvät ovat "hipstereitä" ja mäkin olen saanut hostsiskolta kuulla että olen hipsteri erilaisen tyylin takia, Suomessa ei kyllä kukaan mua siksi luokittelis hahah
Marian hostperhe pyysi mua heidän kanssaan kattomaan Disney on ice -luisteluesitystä ja tietenkin mä menin. Teemana oli tänä vuonna Frozen jota en ollut ikinä ennen nähnyt, joten päivää ennen katsottiin se Marian kanssa heillä ja voisin melkein sanoa että se on mun lempi Disney -leffa! / Nää on näitä ihania rentoutumishetkiä rankan päivän jälkeen / Ollaan Marian kanssa ahkerasti tyhjennetty mun Suomikarkkivarastoa ja se on pienentynyt kyllä huolestuttavan paljon. Ainakin hyvä tietää että suomikarkit maistuu ulkomaalaisillekin / Pari viikkoa sitten vietettiin isänpäivää Suomessa ja sillon olisin kovasti kyllä toivonut että pääsisin itsekkin halaamaan omaa isää. Onneksi mä puolen vuoden päästä pääsen :)
Näillä on koulussa Apple koneita, tietenkin kun Jenkeissä ollaan. Ne ovat olleet ahkerassa käytössä Personal Finance tunnilla, pelataan nimittäin pari kertaa viikossa Fantasy Football mutta mulla se menee enemmän blogeja selaillen / Oon alkanut käymään joka maanantai kavereiden kanssa Coeur d'Alenessa sijaitsevassa kahvilassa, jossa järjestetään siis maanantaisin Open Mic. Löytyy laulajia ihan laidasta laitaan, jotkut jopa yllättävän hyviä / Yks päivä kävin kattomassa kaverin uutta koiraa. Miksei koirat voi pysyy aina pentuina? / Yks ilta hostperhe yllätti kiinalaisella ruualla joka oli ihanaa vaihtelua hamppareihin ja pizzoihin 

Tän kokosia pehmiksiä myydään Super onessa yhdellä dollarilla eli alle eurolla. Tosta puolikkaan kokoisen saat vain 25 sentillä. En valita / Tein mun ensimmäisen signsin koulun koripallopeliin! Nuoret jää ihan vapaaehtoisesti koulun jälkeen tekemään näitä / Pidettiin meidän lunch tabelin kanssa friendsgiving. Mä sain tehtäväkseni tuoda jotain Suomalaista ja koska en ehtinyt leipoa edellisenä iltana mitään niin päädyin tuomaan Geisha suklaata. Kaikki halusivat maistaa ja kertoivat kavereilleenkin kuinka hyvää suomalainen suklaa on eli kuten arvata saattaa koko paketti meni tyhjäksi koulupäivän aikana / Viime perjantaina meillä oli taas International club meeting ja tällä kertaa mentiin Fu-Ki nimiseen japanilaiseen ravintolaan jossa siis kokit kokkasivat ruuan meidän edessä. Ruuan jälkeen suunnattiin kavereiden kanssa koululle katsomaan oppilaiden järjestämää Impro-showta 

Pääsin pitkästä aikaa luistelemaan ja näyttämään jenkeille mun upeita luistelutaitoja. Suomessa mä omaan ihan tavalliset koulun liikunatunneilla opitut taidot mutta täällä kaikki ihmettelivät miten voin olla niin hyvä että osaan luistella takaperin kun muut juuri ja juuri pysyvät pystyssä. Kaikki olivat myös aivan ihmeissään kun kerroin että omistan luistimet. Ainakin jotain hyötyä niistä kamalista ylä-asteen liikuntatunneista / Viime lauantaina suunnattiin Sandpointiin joka on noin tunnin matkan päässä oleva kylä. Siellä on todella hyvä laskettelukeskus minne oonkin suuntaamassa tammikuussa Ski Clubin kanssa. Käytiin syömässä lounasta tuossa kahvilassa joka oli ihan kuin kaikista 
jenkkileffoista! Mulla oli kamera mukana joten lisää kuvia tulossa tolta reissulta / Nyt kun halloween on ohi niin jouluvaloja on alkanut näkymään kaikkialla. Mä olin ihan suu ammollaan kun näin ton talon, se on paaaljon upeampi mitä kuva antaa ymmärtää

1 kommentti: