sunnuntai 25. lokakuuta 2015

KUVIA KULUNEILTA VIIKOILTA



Walmartissa / Kaikilla on täällä tusseja joilla voi kirjottaa auton ikkunoihin ja kaveri meni tekemään pienen yllätyksen toiselle kaverille / Mä en ollut muistaakseni ikinä maistanut kurpitsalla maustettuja ruokia tai juomia kun tänne tulin, mutta oon korjannu asian. Mä rakastan kurpitsaa ja pumpkin shake on yks mun lemppareista! Tätä saa vaan Arby's nimisestä paikasta jota ei oo tässä pikkukaupungissa ollenkaan, joten kaverit aina nauraa kun näkee kyseisen paikan koska tietää että mulle on pakko hakea kyseinen juoma :'D /  Kunnon jenkkiaamupalaa

Student card / Mun koulun opettaja oli järjestänyt yhtenä viikonloppuna BBQ:n meille vaihtareille. En ennen tiennyt edes kaikkia mun koulun vaihtareita joten oli tosi kiva tutustua kaikkiin. Meitä on kaksi Suomesta, kaksi Brasiliasta, kaksi Meksikosta ja yksi Norjasta / Ruoka täällä ei tosiaankaan ole pelkkää hampparia ja pizzaa, hostmom tekee välillä tosi hyvää ruokaa ja varsinkin salaatti on ehkä parasta mitä oon ikinä maistanut! / Tosiaan tällänen sää vielä lokakuussa.. crazy, huh? Nyt lokakuun lopulla ilmat on kyllä alkaneet viilenemään huomattavasti ja yhtenä aamuna oltiin jopa miinuksen puolella

Mulla on kouluaineena Lifetime sports, jossa tehdään joka viikko jotain uutta! Mä olen oppinut mm. perhokalastusta, golfia, pelaamaan amerikkalaisia BBQ pelejä ja ampumaan jousipyssyllä. Ens viikolla meidän olis tarkoitus mennä ampumaan pyssyillä ja keilaamaan. Tää kuva on otettu meidän pyöräretkeltä. Meillä on myös kerran kuukaudessa donitsi-päivä, eli opettaja ostaa kaikille donitsit joita syödään samalla kun pelataan lautapelejä. Onko mikään yllätys että tää on mun lempparitunti? / Perus perjantai-ilta / Protein shake, nam! Harmi että maksaa noin 6 dollaria, joten ei tule kauheen useasti ostettua / Mun hostperhe pitää joka sunnuntai jenkkifutis kotikatsomon. Tänne tulee heidän kavereita ja he viettävät KOKO päivän tuolla kellarissa katsoen futista ja syöden roskaruokaa. He myös pelaa rahasta, eli joku voittaa viikottain about 100 dollaria :'D

Mä en ollut ensimmäisen kuukauden aikana tehnyt minkäänlaista kävelyä raskaampaa hommaa, joten yks päivä mä päätin ottaa itteäni niskasta kiinni ja lähteä lenkille. Mä löysin ihania paikkoja kodin vieressä olevasta metsästä, jonne oon myöhemminkin tykänny mennä ihan vaan kävelemään ja miettimään asioita. Täällä kun jatkuvasti kokee uusia tilanteita on välillä ihanaa saada omaa aikaa ja hyvää musiikkia korville. Mä olen viimeaikoina käynyt myös kavereiden kanssa lenkillä ja päätettiin hostsiskon kanssa aloittaa kahden viikon lenkkeily haaste. Valitettavasti se jo viikon jälkeen vähän unohtui kaikkien kiireiden takia...hups.

Lähdettin kavereiden kanssa lenkille, joka kääntyikin parin tunnin mittaiseksi kuvaussessioksi. Yritettiin saada esimerkiksi tätä kuvaa ikuisuus. Aina kun toinen pysyi pystyssä, toinen kaatui / Jos satutte käymään Starbucksissa suosittelen maistamaan Cheese Danishia. Kokeiltiin sitä hostsiskon kanssa ja sen jälkeen ollaan haettu sitä monet kerrat uusiksi. Siitä on tullut meidän yhteinen lemppari! / Monet varmaan tietääkin, että jenkeissä on paljon uskonnollista porukkaa: esimerkiksi mun siskon poikaystävä on todella uskonnollinen ja myös monet mun kavereista menee joka sunnuntai aamukirkkoon. Mun hostperhe ei kuulu kirkkoon ollenkaan, mutta mä päätin yks sunnuntai mennä kaverin kanssa ihan mielenkiinnosta mukaan kirkkoon ja se oli kieltämättä paljon mielenkiintoisempi kuin Suomessa. Kirkolla on paljon toimintaa myös nuorille, esim tää kuva on otettu yhdeltä illalta kun kirkon nuoret kokoontui koululle ja pelattiin poliisia ja rosvoa. Tosin vähän suuremmassa mittakaavassa kuin Suomessa, poliisit nimittäin jahtasi meitä autoilla ja juostiin monta kilometriä.

Kun ekaa kertaa pelattiin golfia lifetime sportissa, olin rehellisesti sanottuna paska. Hyvä kun onnistuin edes osumaan palloon, suurimmaks osaks tuli nimittäin hakattuu maata sillä mailalla. Mä kuitenkin kehityin tosi nopeasti ja voin ylpeenä sanoa että oon jo aika haka! / Joka perjantaista jalkapallopeliä, tällä kertaa vain vaihtariporukalla / Mä pidin yhtenä lauantai-iltana kotona vaihtari-illan. Hostiskä osti meille monta laatikollista pizzaa ja meillä oli paljon muutakin naposteltavaa.  Meitä oli yhteensä täällä yhdeksän ja pelattiin bilistä, juteltiin ja katottiin leffaa. Oli kyllä onnistunut ilta! / Maria really loves pizza

Kaikilla on täällä tosi paljon eläimiä: koiria, kissoja, hevosia, kanoja jne. On ihan normaalia että takapihalla on hevosia ja kanatarha josta perhe kerää munat aamiaiselle. Niin ja porukkahan siis myös metsästää täällä paljon ja hankkii elantonsa itse, myös nuoret. Mun mielestä tää on jotenki tosi hassua, en oo ikinä ajatellu että joku oikeasti tekis niin :'D / Aamukirkosta suoraan jätskille. Olin kyllä niin väsynyt aikasesta herätyksestä. Se oli kuitenkin mielenkiintoinen kokemus, mutta en kyllä ihan heti uusiks uhraa mun yöunia kirkon takia / Kavereiden kanssa kahvittelua / Vaihteeksi kannustamassa ihan oikeassa jalkapallopelissä

Yhtenä aamuna opettaja oli päättänyt tuoda meille kaikille aamiaista kouluun. Ei kyllä ihan heti Suomessa tapahtuis / Koulu täällä on välillä ihan naurettavan helppoa. Engannin tunnilla saatiin tehtäväksi värittää kuvia ja muutenkin meno on välillä niin kuin ala-asteella. Läksyjä tulee kyllä paljon enemmän Suomeen verrattuna ja opettaja tietenkin tarkistaa ne aina tunnin alussa / Mä olen ihan rakastunut redbull blastereihin, mitenköhän mä tuun selviimään Suomessa kun näitä ei sieltä saa... / Taas jenkkifutista katsomassa. Tuun sataprosenttisen varmasti ikävöimään näitä kylmiä perjantai-iltoja kun istutaan kavereiden kanssa kannustamassa poikia

4 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus :) ois mielenkiintosta lukee jenkkiruoista ja ruokakulttuurista sun omasta näkökulmasta :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) ja joo, mä koitan kirjoittaa lähiaikoina sellaisia mielipidepostauksia täältä jenkeistä!

      Poista
  2. Kuulostaa siltä, että viihdyt siellä, ihan mahtavaa:)) oletko maistanut Starbucksin Pumpkin lattea? Se on hyvää:) lähdemme torstaina San Franciscoon tai tarkemmin Berkeleyhin katsomaan Maxia ja sieltä lennämme Floridaan pariksi päiväksi. Kaikkea hyvää:) Kummitäti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Tiiti! Viihdyn täällä tosi hyvin:) Ja ei oo tullut maistettua, pitää mennä kokeilemaan! Ja voi vitsit kuullostaa ihanalta! Kaikkea hyvää sinnekin :)

      Poista