lauantai 19. syyskuuta 2015

FAMILYTRIP

Mä olin ehtinyt olla hostperheessä vasta viikon verran kun lähettiin jo ensimmäiselle perhematkalle. Ajettiin siis ystäväperheen kanssa Washingtonin osavaltioon Port Angeles nimiseen paikkaan ja siellä veitettiin vuokratulla asunnolla viikonloppu. Jo muutaman päivän aikana sain nähdä enemmän kuin uskoinkaan ja oon nyt monta kokemusta rikkaampi! Kuvia tuli otettua ihan kiitettävästi joten valmistautukaa siis vähän normaalia isompaan kuvamäärään :-)



DAY 1
Ensimmäinen päivä kului suurilta osin ajamiseen, määränpäähän oli nimittäin noin 8 tunnin ajomatka. Me tyhjennettiin hostsiskon kanssa auton takapenkki sekä laitettiin se täyteen peittoja ja tyynyjä, joten matka kului mukavasti siellä makoilessa. Pysähdyttiin välillä katsomassa upeita maisemia ja ajettiin myös Seattlen läpi, tulipahan sekin kaupunki nähtyä! Koska lähdettiin matkaan jo aamukuudelta, oltiin perillä määränpäässä jo puolenpäivän aikaan. Vietiin tavarat asunnolle ja suunnattiin vuorille jossa oli älyttömän upeat maisemat! Mä kerroinkin jo aikasemmassa postauksessa että jätin mun kameran asunnolle ja ei vitsi mua harmitti. Onneksi mulla oli kuitenkin kännykkä mukana joten sillä tuli otettua kuvia. Ne löytyy edellisestä postauksesta!



DAY 2
Toisena päivänä me herättiin aikasin ja lähdettiin matkaan. Pysähdyttiin ihastelemaan upeita maisemia ja ajettiin Forksin läpi. Oon entinen Twilight fani joten oli kiva päästä näkemään tota pikkukylää! Ei kuitenkaan pitkään siellä pyöritty, meidän päivän suunnitelmana oli nimittäin mennä tekemään 18kilometrin patikointiretki. Eli tosta voittekin päätellä että tuli käveltyä ja paljon, mutta se oli kuitenkin kaiken arvoista (ja ainakin kului jenkkikiloja haha). Mä näin upeita korkeita puita ja kauniin vesiputouksen. Meitä vähän aikaisemmin lähteneet kertoivat että metsässä oli ollut karhuja heitä todella lähellä, mutta me ei valitettavasti niitä nähty. Toi vesiputous oli siis meidän patikoinnin määränpää ja olin kyllä tyytyväinen kun sen yläpuolelle kovan kävelyn ja kiipeämisen jälkeen pääsin! Sen jälkeen piti vaan vielä jaksa tehdä sama matka takasin.. :-D



DAY 3
Viimeisenä päivänä, kuten kaikille varmasti kuvista jo selväksi tuli, me lähdettiin rannalle. Mä olin ihmetellyt että miksi me rannalle lähdetään päivää viettämään "eihän tuolla ole edes lämmin?" oli mun ajatukset automatkalla. Kun mä tonne pääsin niin ymmärsin että rannallahan voi tehdä paljon muutakin kuin ottaa aurinkoa. Tai no, ei Suomen rannoilla varmaan voikkaan, mutta tuolla oli ihan sairaasti nähtävää! Seikkailtiin monta tuntia ja ihmeteltiin kaikkia mereneläviä. Mä en muista nähneeni edes elävää rapua ennen joten toi oli mulle ihan uusi kokemus. Rannalta suunnattiin hotspringseille jotka osoittautukin tavalliseks porealtaaks jonka vesi oltiin otettu kuumista lähteistä (ja haisi kamlalle!). Kaikki muut oli aivan järkyttyneitä alastomista naisista ja miehistä pukukopeissa ja porealtaista täynnä tuntemattomia ihmisiä. Suomessahan toi on ihan normaalia menoa kylpylöissä, mut täällä se oli muille ihan uusi kokemus! Tervetuloa Suomeen ;-)

2 kommenttia: