perjantai 26. joulukuuta 2014

NEXT STOP: NEW YORK CITY


Matkalaukku on vihdoin pakattu ja toivon mukaan kaikki tarvittava muistettu ottaa mukaan, tänään kello kahden aikaan mulla starttaa nimittäin lento kohti NEW YORKIA! Oon pienestä asti halunnut päästä tuohon kaupunkiin, se vaan on ollut se mihin mun on joskus päästävä. Mä en pysty uskomaan todeksi että tänään, mun 17-vuotis synttäreinä, mä sinne oikeasti pääsen! Tuun vieläpä käymään ensi vuonna kaksi kertaa New Yorkissa: ollaan siis vuodenvaihde siellä ja ensi kesänä mulla on myös vaihtovuoden alussa soft landing camp New Yorkissa. Meidän Amerikan reissu ei myöskään lopu tuohon kuuten päivään New Yorkissa, vaan sen jälkeen lennetään Floridaan ja ollaan siellä seuraavat kymmenen päivää! Ihan kuin mun unelmista! :-)

statue-liberty-and-american-flag-new-york kopio

Vietetään siis tossa ihanassa kaupungissa kuusi päivää ja oonkin tässä miettinyt, että miten ihmeessä mulla tulee riittämään aika kaikkeen :'D Haluan tietty nähdä nähtävyykisä mahdollisimman paljon, mutta myös shoppailla, joten en osaa oikein päättää että mistä mä sitten rokotan sitä aikaa siihen shoppailuun. Mun olisi myös tarkotus etsiä mekko wanhoihin tuolta, joten tietty siihenkin kuluu sitä aikaa.

Nimetön-3

Ollaan suunniteltu perheen kanssa, että käydään shoppailemassa ainakin meidän hotellin viereisessä kaupakeskusessa, Jersey Gardens outletissa, times squarella sekä maailman suurimmassa tavaratalossa Macy's:ssä. Näissä saa siis ajan kulumaan ihan mukavasti,  koska kuten arvata saattaa, noi kaikki on kooltaan aivan järkyttävän suuria ja monipuolisia :-D

Nimetön-2

Nähtävyykistä ollaan sitten ajateltu käydä vapaudenpatsaalla, ylhäällä Empire State Buildingissa, Central Parkissa, Amerikan luonnonhistoriallisessa museossa (yö museossa -elokuvan kuvauspaikka), Times Squarella ja kaksoistornien muistomerkillä. Ei siis todellakaan ehditä käydä näissä kaikissa paikoissa, joten jotakin pitää karsia pois listasta :-D  Jos täällä on jo New Yorkissa käyneitä, olis kiva jos kertoisitte mitä nähtävyyksiä itse pidätte must-see paikkoina!

Nimetön-1

Yks mahtava asia on myös se, että tuun näiden shoppailujen ja nähtävyyksien lisäksi näkemään ihan omin silmin New Yorkin uudenvuoden! Se tulee siis myös aivan varmasti olemaan ihan uskomaton kokemus. Can't wait!

4 kommenttia:

  1. woooow, kuulostaa jo ihan liian mahtavalta! pidä ihan super ihanat ja ikimuistoset kuus päivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! Ikimuistoiset ne kieltämättä oli! :-)

      Poista
  2. Ihanaa matkaa ! :))
    http://fabuliciouscc.blogspot.fi

    VastaaPoista